„Našou dlhodobou víziou je učiť deti životným zručnostiam a rozvíjať ich potenciál,“ hovorí riaditeľka školy Erika Fábiánová. S príkladom inovatívnych metód, ako je blokové vyučovanie, tematické vyučovanie alebo slovné hodnotenie, škola ukazuje, že kurikulárna reforma nemusí byť len formalitou, ale reálnou zmenou. Tento prístup prispieva k vytváraniu komunity, kde sú vzťahy medzi učiteľmi, žiakmi a rodičmi postavené na partnerstve a vzájomnom porozumení.

Od memorovania k tvorivému mysleniu

Vzdelávanie v minulosti často kládlo dôraz na pamäťové učenie a opakovanie naučených faktov. Dnes sa však ukazuje, že tento prístup nestačí na prípravu detí na výzvy budúcnosti. Škola na Pionierov 1 v Rožňave preto učí deti nielen vedomostiam, ale aj tomu, ako tieto vedomosti uplatniť. Nové metódy výučby pomáhajú žiakom rozvíjať kritické myslenie, kreativitu a schopnosť riešiť problémy – zručnosti, ktoré sú kľúčové pre ich úspech v modernom svete.

Cesta ku kreativite a slobode

Kurikulárna reforma, ktorú začali implementovať v roku 2023, priniesla mnohé zmeny do každodenného života školy. Na Pionierov 1 si uvedomili, že forma vzdelávania je kľúčová. Učitelia sa stali sprievodcami, ktorí žiakov motivujú k samostatnému premýšľaniu a objavovaniu. „Radosť žiakov na vyučovaní je pre nás tou najlepšou odmenou,“ zdôrazňuje vedenie školy.

Jednou z najväčších zmien bolo zavedenie blokového vyučovania, ktoré žiakom umožnilo hlbšie pochopenie tém a viac času na praktické aktivity. Prváci a druháci sa učia v systéme slovného hodnotenia, ktoré ich motivuje a podporuje ich snahu. Učitelia však pripúšťajú, že prechod na tento systém si vyžaduje trpezlivosť a odhodlanie.