Vyučovanie, počas ktorého učiteľ dokáže vnímať príbehy a potreby jednotlivých žiakov, patrí k vrcholom pedagogického majstrovstva. Aby sa toto majstrovstvo mohlo naplno rozvinúť, je nevyhnutná aj celková pripravenosť a nastavenie vzdelávacieho systému.
Národný inštitút vzdelávania a mládeže (NIVaM) k tejto pripravenosti prispieva podporou odbornej diskusie o inkluzívnom vzdelávaní, jeho význame a prínosoch pre školy, komunity aj spoločnosť. Našou hlavnou úlohou v tejto oblasti je príprava a rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. Za posledné roky sme pripravili desiatky vzdelávacích programov a množstvo metodických materiálov.
Jednou z autoriek týchto materiálov je profesorka Katarína Vančíková, ktorá sa vo svojej práci venuje praktickým aspektom inkluzívneho vzdelávania. Zameriava sa na to, ako rozmanitosť v triedach zvládať citlivo a odborne, pričom nezabúda ani na bariéry, ktorým učitelia v praxi čelia. Jej cieľom je hľadať riešenia, ktoré sú reálne uplatniteľné v bežnom školskom prostredí.
O svojich skúsenostiach a pohľadoch hovorí aj v novom dieli podcastu Inkluzívna škola, ktorý moderuje Maximilián Kutliak.
Zároveň vás srdečne pozývame na webinár s názvom Ako učiť rozmanitú triedu: Inklúzia a diferenciácia v praxi, ktorý sa uskutoční v stredu 26. novembra o 16:00. Viac informácií a prihlasovanie nájdete na portáli Učíme.
V závere webinára bude priestor na vaše otázky. Ak ste si podcast vypočuli a máte konkrétnu otázku k diferencovanému vyučovaniu, môžete ju zaslať vopred cez tento formulár: https://forms.office.com/e/ShDGXE1H6K