Prvé stretnutia s viac ako 450 prihlásenými školami: podpora pri implementácii kurikulárnych zmien

Krajské pracoviská Národného inštitútu vzdelávania a mládeže počas februára 2025 zorganizovali prvé stretnutia so školami, ktoré sa minulú jeseň prihlásili o podporu pri implementácii kurikulárnych zmien od ďalšieho školského roka. 

V regiónoch sa tak stretli zástupcovia viac ako 450 prihlásených škôl, aby si vypočuli strategické kroky v procese prípravy na implementáciu nového štátneho vzdelávacieho programu, ktoré ich čakajú od jari 2025.  

Hlavné ciele stretnutí:

• Oboznámiť školy so strategickými krokmi v procese prípravy na implementáciu nového štátneho vzdelávacieho programu.

• Informovať a predstaviť dostupnú adresnú i neadresnú podporu – v podobe sprievodných materiálov, videotutoriálov, online kurzov, komplexných programov inovačného vzdelávania, programov inovačného vzdelávania zameraných na zmeny vo vzdelávacích oblastiach.

• Vytvoriť priestor na otázky a prvotné diskusie o predstavách, obavách a očakávaniach prihlásených škôl.

Konštruktívna diskusia a spoločná príprava na zmeny

Účastníci a účastníčky stretnutí vo všetkých krajoch ocenili najmä možnosť otvorene diskutovať o svojich potrebách a získať informácie o ďalších krokoch v príprave na implementáciu nového kurikula od septembra 2025. Stretnutia sa niesli v duchu spolupráce a pozitívnej atmosféry. „Je povzbudzujúce a zároveň motivujúce, že sa máme na koho obrátiť a že nie sme v tom sami,“ zaznelo na stretnutí v Komárne. V Nitre účastníci ocenili možnosť výmeny skúseností, praktické informácie a konkrétne príklady dobrej praxe: „Bolo to zaujímavé, mám už viac roztriedené poznatky a klbko sa rozmotáva.“ Zástupcovia škôl z Nitrianskeho kraja ocenili aj konkrétne ukážky implementácie zmien a možnosti ďalšieho vzdelávania. „Veľmi osožné, dostala som veľa užitočných informácií, zaznelo v spätnej väzbe na dané stretnutie. 

Pedagogickí a vedúci zamestnanci zo všetkých regiónov v Žilinskom kraji okrem vstupných informácií o novom kurikule získali prehľad o dostupných metodických materiáloch, aplikáciách či videotutoriáloch. Účastníci pozitívne ohodnotili poskytnutie užitočných informácií ohľadom podpory pri zavádzaní kurikula, ocenili dobrú pripravenosť lektoriek a vyjadrili celkovú spokojnosť s priebehom stretnutia. Ďakujem za pozitívny prístup k reforme,” zaznelo v dotazníku k hodnoteniu stretnutia.

V Prešove sa seminára zúčastnilo 120 učiteľov a riaditeľov, ktorí sa aktívne zapájali do diskusie o možnostiach podpory pre registrované školy. V Košiciach viaceré riaditeľky základných škôl vyzdvihli prínos a inšpiratívnosť podujatia: „Tešíme sa na ďalšie spoločné stretnutia.“ V diskusii na stretnutí, ktoré zorganizovalo Krajské pracovisko NIVaM v Trnave, predstavili riaditelia a riaditeľky svoje očakávania. Vyjadrili tiež presvedčenie, že postupne, trpezlivo a vzájomnou spoluprácou dosiahnu želané zmeny v školských komunitách.

Spätná väzba a ďalšie kroky

„Spoločné naladenie a spolupráca sú neustále kľúčovými piliermi celého procesu zavádzania kurikulárnych zmien. Ďakujeme všetkým zúčastneným za ich účasť a záujem diskutovať,” uviedla Mária Pappová, vedúca oddelenia manažmentu kurikulárnych zmien v NIVaM, po evalvácii stretnutí v jednotlivých krajoch. Podujatia zároveň nastavili očakávania a najbližšie kroky, na ktoré sa v ďalších mesiacoch zameria podpora zo strany rezortu školstva.

Ďakujeme, že nám pomáhate vylepšovať našu stránku