Riaditeľka školy, ktorá tu pôsobí vyše 20 rokov, stále hľadá spôsoby, ako žiakov podporiť a nájsť nové spôsoby vzdelávania. Keď ju pred troma rokmi oslovili s nápadom založiť Regionálne centrum podpory učiteľov (RCPU), ihneď pochopila, že toto je cesta, ako priniesť zmenu nielen do školy, ale do celého regiónu.

Budovanie siete podpory

Dnes v centre pôsobí deväť mentorov – pestrý tím riaditeľov, učiteľov, členov školských podporných tímov a odborníkov z praxe. Sú medzi nimi aj maďarsky hovoriace mentorky, čo odráža špecifiká regiónu. Každý z nich prináša jedinečné skúsenosti, ktoré pomáhajú budovať komunitu, kde sa učitelia navzájom podporujú a inšpirujú.

Jednou z mentorek je Iveta Harváneková, bývalá stredoškolská učiteľka, ktorá vždy vnímala, že učitelia potrebujú odbornú a psychologickú podporu, aká je bežná v iných pomáhajúcich profesiách. Jej najväčším úspechom je získanie dôvery učiteľov, sieťovanie škôl a pozitívne zmeny, ktoré spoločne dosiahli.

Vo vzdelávaní sme prechádzali rôznymi zmenami a vždy sme sa snažili o to, aby každý náš žiak mohol zažívať úspech a chodil do školy rád, cítil sa tu bezpečne, prijatý a vypočutý. Vyskúšali sme a overili v praxi množstvo inovácií a trendov. Niektoré boli pre našu školu vhodné, iné nie.

V súčasnosti má naša škola jasnú víziu, hodnoty i stratégie orientované na žiaka. Pred takmer troma rokmi mi zavolala Zuzka Sojková – podporovateľka našej školy, ktorá verila našej vízii – s veľmi zaujímavou výzvou založenia RCPU na našej malej neplnoorganizovanej škole.

V priebehu hodiny sme prebrali o čo vlastne ide a bolo nám jasné, že toto je cesta, akou môžeme šíriť potrebu zmeny vo vzdelávaní, sieťovať školy, riaditeľov, učiteľov, ďalších pedagogických a odborných zamestnancov, byť tými, ktorí budú veriť a podporovať ďalších v ich úsilí o zmenu, ktorá je aj v našom regióne veľmi potrebná,” priblížila riaditeľka školy.