pre 21. storočie
Absolvujte online kurzy o kurikulárnych zmenách
Národný inštitút vzdelávania a mládeže v spolupráci s Ministerstvom školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR pripravuje v roku 2025 sériu online kurzov, ktoré vás oboznámia s rôznymi aspektami kurikulárnej reformy základného vzdelávania.
Kurzy môžu absolvovať nielen pedagogickí a odborní zamestnanci, ale aj rodičia žiakov a žiačok v základných školách.
Nový Štátny vzdelávací program (ŠVP), ktorý bol schválený ministrom školstva 31. marca 2023 je súčasťou kurikulárnej reformy Plánu obnovy a odolnosti SR, ktorá sa zameriava na naplnenie potrieb vzdelávania pre 21. storočie.
Aktuality

S rodičmi o tom, ako tvoriť triedy, kde sa každé dieťa cíti akceptovane
Vyučovanie, kde sa každý žiak cíti byť plnohodnotnou súčasťou kolektívu je v mnohých slovenských školách už dnes každodennou realitou. Práve

NIVaM pripravil konferenciu zameranú na víziu školy pre 21. storočie
Národný inštitút vzdelávania a mládeže zorganizoval dvojdňovú konferenciu Vízia školy pre 21. storočie – sme na ňu pripravení? určenú primárne
Newsletter
Ako prebieha proces zmien? Ako bude vyzerať vyučovanie na základných školách? Odoberajte najnovšie správy o kurikulárnej reforme.
Prečo je dôležitá reforma obsahu a formy vzdelávania?
Dlhoročné domáce aj medzinárodné analýzy, výskumy a porovnania nám ukazujú, že zmeny v obsahu a forme vzdelávania sú na Slovensku nevyhnutné. Pandemická situácia túto skutočnosť potvrdila a naplno odkryla slabé miesta vzdelávacieho systému, o ktorých roky diskutujú analytici, odborníci aj ľudia z praxe.
Ministerstvo školstva, výkumu, vývoja a mládeže SR v spolupráci s Národným inštitútom vzdelávania a mládeže (NIVaM) a so zapojením odbornej verejnosti pripravili a postupne implementujú nové ciele, obsah a formy vzdelávania na základných školách.
„Vzdelávanie pre 21. storočie“ je názov jedného z komponentov Plánu obnovy a odolnosti SR. Hlavným cieľom je poskytnúť žiakom vzdelanie prispôsobené súčasnej spoločnosti.
Všeobecným cieľom zmien je zvýšiť gramotnosť žiakov a zručnosti potrebné pre život v globálnej a nízkouhlíkovej digitálnej ekonomike a spoločnosti. Súčasťou komponentu je:
- Reforma obsahu a formy vzdelávania (kurikulárna a učebnicová reforma)
- Príprava a rozvoj učiteľov na nové obsahy a formy výučby (zmena vysokoškolskej prípravy učiteľov a posilnenie profesijného rozvoja učiteľov